BMP_TO_HEX_IMAGE_CONVERTER_BY_MATLAB
موضوع
Image.hex
بررسی
گاهی ممکن است که در FPGA و یا به زبان های مختلف دیگر یک تصویر را پردازش کنید و یا یک تصویر را بر روی LCD نمایش دهید ، شما باید یک تصویر را به صورت هگز تولید نمایید تا تصویر قابل فهم صفر و یکی داشته باشید .
ابتدا باید دقت کنید که فرمت تصویر شما چه چیزی است ؟
اگر هرچیزی به جز BMP باشد به درد ما نمیخورد و باید فرمت تصویر BMP شود ، یکی از نرم افزار های بسیار مناسب برای تغییر فرمت تصویر نرم افزار AVS_Image_Converter است .
دومین مرحله باید ببینید که تصویر شما دارای چه عمق بیتی یا همان Bit Depth است ، که در این مرحله باید 24 بیت باشد .
برای اینکه متوجه تعداد بیت آن بشوید کافیست که بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه Properties سپس گزینه Details را انتخاب کنید .
در حال حاظر ما تصویری در اختیار داریم که عمق بیتی آن 24 بیت ، فرمت آن BMP و پیکسل های آن 512 * 768 است .
حال باید به نرم افزار متلب وارد شوید و یک اسکیریپ جدید ایجاد نمایید و آنرا در مکان مورد نظر ذخیره نمایید ، در همان مکان تصویر خودرا وارد نمایید و داخل متلب کد آنرا ران کنید .
حال برای اینکه خروجی مطلوب که همان فایل هگز است را دریافت نمایید کافیست وارد درایو C و پوشه Users شوید و در پوشه ای که نام کاربری لپ تاپ شما قرار دارد مشاهده نمایید .
کد پروژه
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
b=imread('kodim24.bmp'); k=1; for i=512:-1:1 for j=1:768 a(k)=b(i,j,1); a(k+1)=b(i,j,2); a(k+2)=b(i,j,3); k=k+3; end end fid = fopen('kodim24.hex', 'wt'); fprintf(fid, '%x\n', a); disp('Text file write done');disp(' '); fclose(fid); |
توجه
یاد آوری میشود این قسمت پیش نیازیست برای انجام پردازش تصویر در محیط شبیه سازی ise14.7 به زبان وریلاگ .
موفق باشید

درباره محمد حسین اصفهانی
فعال در زمینه الکترونیک و سخت افزار . از انیشتین آموختم اگر A در زندگی موفق باشد، سپس A برابراست با X + Y + Z. کار X است ، بازی Y است و Z یعنی بسته نگهداشتن دهان و انجام دادن کارهاست.برای دیدن اطلاعات بیشتر از من اینجا کلیک کنید.
نوشته های بیشتر از محمد حسین اصفهانی
دیدگاهتان را بنویسید